Hur du kan hjälpa till

Det finns massor av sätt att hjälpa till inom kåren som förälder eller annan vuxen. Vi är en ideell förening och är beroende av att alla delar med sig lite av sin tid för att vi ska kunna ha någon verksamhet. Ju fler vi är som hjälper till desto enklare och bättre blir det! Här har vi sammanställt några exempel på saker som vi gärna tar emot hjälp med.

Bollnäs Scoutkår

Hjälpa till på avdelningsmöten

Det vi såklart helst vill ha hjälp med är vår absolut viktigaste verksamhet - våra scoutmöten.

Våra avdelningar behöver alltid fler vuxna eftersom det låter oss ha mer variation i verksamheten och vi kan göra fler kul saker.

Garderoben på Kulturhuset

Stå i garderoben på Kulturhuset

En av kårens största intäkter är garderoben vid föreställningar på Kulturhuset. Kan du hjälpa oss att hänga jackor en kväll?

Mårdbo

Hjälpa till på arbetsdagar

Vid något tillfälle varje år har vi arbets- och städdagar vid Scoutgården och i Mårdbo.

Scoutgården

Hålla ett öga på våra fastigheter

Vi behöver alltid fler som kan hjälpa till med löpande skötsel, tillsyn och underhåll av Scoutgården och vår stuga Mårdbo.